Hår, Syjunta och Matte D

Jag har kommit på att jag vill göra nåt kul med mitt hår, NU! Det är så tråkigt och enformigt just nu, jag blir galen på det! Imorse var det nära att jag klippte det själv, bara för att det är så trist, men det fick bli lite flätor, lite band, lite färg och en massa hårspray. Såg väl inte helt perfa ut men funkade typ nästan iaf. Jag funderar på rasta flätor, men det blir alldeles för dyrt. Eller dreads men det är så "bestående" kommer nog tröttna på det i längden. :P Känner mig själv ;) Funderar på fejk-dreads, det verkar inte alldeles för svårt att sätta i och om man köper från tradera, inte alldeles för dyrt. Eller så får det bli mörkbrunt och blåa slingor, har ju tänkt mig det i ett år nu, borde bli det. Men då måste jag beställa hem färg har inte råd att göra det på salong ^^och då var det ju det med klippning! Har inte råd att lägga ut 500 spänn på det inte. Kanske ska göra ett försök själv hemma i badrummet, men tänk om det blir kris och katastrof då? Jag har ju klippt förut, men bara på kompisar, aldrig på mig själv. Känns som om det kan bli svår där bak, Alldeles för svårt. Hmm, vi får se. Nån som har något annat förslag. För nu MÅSTE det göras nåt, det här kan inte fortgå. I NEED A CHANGE!!!!!
.
Annars då? Hmm, jo idag hade vi redovisning om Kuba, det gick Skit! Det blev precis som vi hade förutspått med tiden. Jag pratade i fyra minuter, Elias i åtta och Jesper i Trettiofem! (Vi skulle prata i tio var) Jag gick iaf och tröst-fikade efteråt, så det kändes lite bättre. Jag, Emelie och Fredrika gick först till Märtas och kollade utbudet, men kom snabbt fram till att Ringduvan var bättre. Men eftersom att uteserveringen där var full så blev det till att sitta inne på övervåningen, men det var lika mysigt det. Det är ju själva fikandet som är grejjen. Vi pratade om allt ifrån barndom till mens till vad/dem vi stör oss på till vilken kroppsdel/vad för kläder som är snyggast på killar till hur vi mår. Och det hela slutade med att vi kom fram till att vi borde starta en syjunta eller åtminstone träffas och göra grejjer oftare, framförallt på helgerna.
Vi kom nämligen fram till att det Suger att sitta hemma en lördag/fredag kväll. Det känns liksom så onödigt, så dumt. Det känns alltid så bra när man har hela helgen uppbokad. Eller kanske inte varenda sekund. Men kvällarna iallafall det är dom som känns så onödiga annars. Det räcker att man sitter med en kompis och slöglor på en film, att man är med nån är nog det som känns viktigast. Det är inte Vad man gör utan Vem man gör det med som gör något värt att göra!
.
Just nu sitter jag i källaren med en brasa, te, skriver blogg och kollar runt på olika hår alternativ/klänningar. Jag måste nämligen ha några fler klänningar till jag ska till Gran Canaria alldeles för varmt att gå i jeans ju! Imorn är det nationellt prov i matte D. Och jag är inte ett dugg nervös, har inte heller nån "skit-samma-känsla" utan är bara helt likgiltig mot det. Det ända jag tänkte var: *Åh nej, där rök min sovmorgon!* o.0 Men nu ska jag lägga på mer ved på brasan, dricka upp mitt te och kolla på lite mer kläder! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0